marți, 5 mai 2009

..Increderea..


Incerc sa deslusesc cuvantul – incredere(s.f.) , pt.cineva care ma intreba zilele trecute, despre cum as defini eu, acest termen - vis-à-vis de oameni…?!

Okie!..Stim clar descrierea din dex.(-a fi sincer fata de o pers.careia ii poti incredinta orice secret..a da vot de incredere unei persoane..s.a.), insa, hai sa vad, daca, opiniile personale vor concluziona faptul ca, am facut sau nu bine sa am incredere in oameni, si unde am aplicat limitele..!?
Incep mai intai cu subconstientul. Pana la urma este un aparat ( o masina..)de inregistrat, ale tuturor impresiilor absorbite din viata aceasta; si bune si rele..
 
Normal ca in detrimentul meu/nostru – tot in el sunt incluse parerile negative pe care le-am auzit despre mine/noi, si, de fiecare data cand gandim negativ despre propria persoana, atunci cand cineva ne critica sau incearca sa ne intimideze, ce face subconstientul (?) decat sa inregistreze, lasandu-ne influentati de impresiile sau cuvintele altora despre noi, imbolnavindu-ne sufletul si creierul… Toate aceste aspecte nu sunt decat niste “capcane prostesti” – pt. cei care nu au incredere in oameni. 
Este simplu, pentru ca:
Atunci cand am incredere in oameni, indiferent daca acestia ar merita sau nu , imi alung din start in primul rand gandurile rele (invidie, ura, minciuna, trufie..etc.) si astfel pot ramane adevarata mie, in primul rand; percepand cu ochiul si urechea curat, automat si trupul meu ( interiorul..) va fi sanatos.

De foarte multe ori, am avut rezultate bune, pozitive, cand am folosit increderea , fie doar si pt. a NU imi incarca subconstientul cu impresii negative, fata de o persoana sau mai multe, vizualizand doar, afirmatiile si tot ce este pozitiv, izvorand dintr-un fundament bun de gandire personal (..zic eu..).

Este foarte adevarat ca , nu de fiecare data reusim, mai ales cand increderea iti este calcata in picioare cu vreo dovada clara..insa, pana la urma – increderea – este o “tehnica” . Atunci cand spun “eu, am incredere”, imi comand energia sa circule prin mine, in fiecare moment..Imi daruieste un sentiment de reverenta, poate si uimire, tocmai pt. a-mi intari partea negativa, pana la urma a vietii, obligandu-ma sa afirm ceva frumos, ceva real, ceva care are importanta macar pt. progresul meu spiritual si poate fi si in beneficiul altora..

Poate increderea acordata cuiva, este un proces de initiere, in incercarea propriului suflet pt. a vedea cat de multa stralucire ar exista in el pt. a-si anihila intunericul creat tot in el, si, indiferent de locul ocupat in societate sau de calea pe care a ales-o fiecare, toti oamenii vor fi supusi in fata ei..i.n.c.r.e.d.e.r.e.a.

Increderea este puterea proprie, cu care iti controlezi energia din corp. Cu cat avem mai multa putere personala, cu atat putem acorda incredere celor din jur…(..chiar cu riscul de a fi considerati/e “botanisti” - :) pt. ca folosind increderea, putem crea schimburi pozitive in viata noastra in primul rand , dar si a celor din jur. Increderea inseamna implicare sufleteasca, iar cei care nu pot oferi asa ceva, ar trebui sa invete sa se cunoasca. Cei care nu pot oferi incredere, nici nu vor primi de la cei care o ofera, pt. ca si-au format invelisuri prea groase sufletului, alcatuind acea persona, crezand ca oamenii din jur doar asta asteapta de la ei.

Daca vrem ca intreaga frumusete a propriei identitati sa se reveleze, trebuie sa acordam mai intai - incredere in oameni. De ce? Pt. a cauta si a gasi raspunsuri in noi ..Iar cand le vom gasi, mai intai ne vom tulbura, apoi ne vom minuna cand vom afla cat de frumosi suntem cand spunem adevarul mereu..!

3 comments:

Emma on 6 mai 2009 la 15:28 spunea...

Stii cum vad eu treaba? Formulat simplist: unora le e prea greu. daca nu imposibil sa fie sinceri cu ei insisi! E mai usor sa vezi paiul din ochiul altora! Le e greu sa accepte si sa recunoasca valoarea, mai ales daca aceasta nu e a lor...pentru asta ar implica o introspectie si o analiza mai fina a propriei situari pe scara valorica. Poate rezultatul nu e prea placut. Pentru ca doar un om de calitate, cu coloana vertebrala e in stare sa fie tolerant. DA, tolerant. ADica, nu avem pretentii ca ceilalti sa fie perfecti..nici macar sa fie ca noi..ii acceptam asa cum sunt. Poate ne dam sau nu seama de calibrul lor (un nas fin cum e al tau si al meu o face)..si totusi ii primim cu bratele deschise in viata noastra, ne descoperim, impartasim, comunicam.Cu alte cuvinte, cum ai spus tu, avem incredere, voit, constient, insistent. Insa in momentul in care aceasta incredere este "violata", mai ales cu buna stiinta, atunci...sa-mi fie cu iertare, dar eu intorc spatele acestor animale. NU de alta...dar sunt atitea alte fiinte pretioase in jur...incit nu merita. Punct. Kisses, Emm.

Unknown on 6 mai 2009 la 15:55 spunea...

In primul rand, sunt foarte bucuroasa ca, ti-ai facut timp sa mai ma citesti..:) si sa ma comentezi - kisses
Am incercat sa ma lupt cu propriile-mi ganduri negative de fiecare data, sperand ca o idee, un gand, un mesaj, orice as fi transmis ar fi folosit de catre oameni pt. o mai buna viziune interioara a mea, dar si a lor. Stii, cum spunea cineva - Pearl Strachan Hurd - "Folositi cuvintele cu grija caci au mai multa putere decat bombele atomice."
So, amore mio am incercat sa acord respect cuvenit ideilor noi, ale mele, ale altora atat cat am putut, gandimd ca este un proes de creatie, chiar daca unii au o minte mai analitica..Opiniile noastre contribuie, sau cel putin pt. mine (acele opinii, bune sau ..rele..) m-au obligat cumva sa-mi dau seama, ca spre ce ma voi indrepta..asta voi deveni. Am crezut ca unde se opreste atentia mea..(..)voi transmite si o energie pozitiva de unde se va naste creatia.. gandind ca sufletul meu este totusi curat
si sa-l pot folosi pe post de magnet incercand sa-mi inving prejudecatile dar si pe ale altor oameni..sprand ca mi-as fi indreptat atentia spre o viziune unitara..dar, am descoperit ca daca incetez sa vorbesc, incetez sa gandesc atunci nu va mai fi nimic ce sa nu inteleg...Nu intotdeauna trebuie sa caut adevarul ( ma refer la mine..)si doar ar trebui sa ma opresc in a avea pareri ;)..
Te pup dulce..:)..ca ma intind prea mult..:))

Anonim spunea...

:D

 

d y e v e Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino