marți, 23 martie 2010

Re: weekend


Ah, am uitat sa povestesc despre weekend-ul trecut….Sambata  printre alte nebunele - am fost la Muzeul Municipiului Bucuresti, mai exact la Palatul Sutu sa vizitez “Gradina cu artisti” volens nolens. De ce? Simplu, trebuia sa las pe cineva exact in dreptul muzeului, si in timp ce inchidea portiera, din dreptul intrarii de la muzeu, mi-au sarit in ochi turtele dulci insirate pe masutza astezata exact, la intrarea din acest muzeu....
”Yumiiii…neaparat trebuie sa gust o turta dulce..”
 Am lasat vraiste parcata masina , cum a dat Domnul, nu mai conta ca nenea police-man era in preajma la vreo 100 m, eu doar la turta dulce ma gandeam...restul nu mai conta..

Acolo, infulecand din turta dulce, si umbland mai pe varfuri ashea ca doar eram pe papainoagele din ultima poza, ( de unde sa fi stiut unde si nimeresc?) ...impreuna cu puricele meu nazdravan, m-am cotrobait prin geanta si - “Yesss, am si de data asta noroc! Am aparatul foto cu mine ! Yeeeeee..”


Pupilele mi s-au dilatat si mai mult cand am dat cu ochii de alte minunatii. Eram in mijlocul unui eveniment ce si-a dorit sa promoveze arta, si in special lucrul manual – hand made parca i se spune. :P


M-am oprit la fiecare masuta si am vorbit aproape cu fiecare artist si mestesugar in parte observand si admirand toate lucrusoarele frumoase si atat de imbietoare, imbibate la maxim cu multa creativitate.
Participarea comuna a acelor artisti pentru noi, vizitatorii, fie chiar si cei ocazionali si nimeriti la intamplare ca si mine, ce nu aveau habar despre acel eveniment, insa iubitori de arta - au adus cu ei din diferite ateliere de creatie: de pictura, grafica si design, olarit, oua incondeiate, teatru, fotografie,muzica, handmade ” tot ce se putea aduna la un loc in materie de arta si frumos , mai ales ca este primavara deja si parca te inspira la creatie.




Putinul timp ramas inaintea Pastelui ortodox , a facut sa nu lipseasca de la acest eveniment masuta cu oua incondeiate dupa ultimele secrete, obicei foarte vechi din timpurile cand Anul Nou se sarbatorea la echinoctiul de primavara iar ouale erau date in dar si simbolizau echilibrul, fecunditatea si creatia. Obiceiul de colorare a oualor s-a transmis si crestinilor si inca este practicat in Europa si Asia.

De la bunicuta din fotografie, am aflat ca motivele ornamentatiei variaza de la o zona la alta, si chiar difera de la o persoana la alta, iar cele mai utilizate motive sunt reprezentatii ale regnului animal,motivele vegetale, uneltele casnice si de camp, diverse ornamente industriale si multe alte semne si modele de cruci. Ca zona cea mai recunoscuta pentru pastrarea traditiei de incondeiere a oualor este zona Bucovinei – unde femeile transpun povesti minunate pe coaja oualor pe care le picteaza.

Tot acolo l-am intalnit pe Nicolae Moldovan, un artist plastic foarte talentat - care expune inca din 1998 lucrari de sculptura abstracta si figurativa, ceramica decorativa, desene cat si alte obiecte de arta - obiecte unicat care se gasesc in colectii particulare din  Franta, Germania, Letonia, Croatia, SUA, Japonia, Korea, Australia. Efectiv m-au fascinat!

NEOLITICA - modelata din aproape, pictata cu angobe si arsa la 1000 de grade

 VAS CORNOS - inspiratie "Cucuteni"

CRESTERI O2 - modelat din lut, pictat cu angobe si ars la 1000 de grade


 VAS CU PROEMINENTE - modelat din lut, angobat si ars la 1000 de grade.




 CAUTARE - modelaj din lut, pictat cu angobe si ars la 1000 de grade
CROCHIU - desen in tus


TREI AMICI - modelaj din lut, patinat cu angobe si ars la 1000 de grade


Doar cateva din operele acestui priceput "mester" faurar - Nicolae Moldovan.

Mai adaug doar o poza cu bucati de sapun ce se vindeau la "felie"a 14 ron/100 g...super parfumat, natural, pregatit in casa de o familie din Belgia - chiar a avut succes..cel putin e colorat frumos si arata bine:))


Asa ca dragilor, a inceput o primavara splendida, deci suntem in anotimpul creatiei, si al hobby-urilor :P -  care cum le avem, important este sa ne dezvoltam creativitatea si imaginatia, relaxandu-ne in acelasi timp, cu ceea ce ne place, right?

Enjoy!  ... ca eu am fost varza cand am ajuns acasa. =))

8 comments:

Paul on 23 martie 2010 la 05:33 spunea...

The painted eggs are beautiful. I am glad that you had your camera with you :)

Unknown on 23 martie 2010 la 08:46 spunea...

Oh wow! I so love this post Dyeve. The photos are awesome! We do not have a custom of egg-painting here during Easter. But I really want to try it this coming Easter with my kids.

And my oh my, what can I say about your studded shoes....It's gorgeous!

Have a lovely day!

XO
Butteryfly

Unknown on 23 martie 2010 la 12:10 spunea...

@Paul

I am happy that you liked it!
You know already many things about romanian people.:P

Ehi, my camera is not a professional one, it's a Cannon..and I was over 1/2 h -without batteries in that night:))

Unknown on 23 martie 2010 la 12:14 spunea...

@"BUTTERY "fly

Thank you C. I just wait to see the eggs in you're blog and I am sure you will trie, becouse I think you are a hard-working woman - and thx for the compliment ;)

XO - Have a splendid day! - here is raining, anyway :P

Anonim spunea...

those art pieces are really unique, i can just sit down and stare at them without blinking, superb, thanks for sharing these interesting pictures Dy. And that grandma certainly reminds me of my own grandma.

Unknown on 23 martie 2010 la 17:53 spunea...

Hi Dyeve.
These Easter eggs remind me of the past, in Belarus the Orthodox christian have also the tradition to paint Easter eggs.
Will.
Воскресение Христа на третий день после его смерти!

Unknown on 23 martie 2010 la 18:20 spunea...

@ theBluesman

Indeed thouse are masterpieces! :)
I liked it a lot, that's why I put them here.
The grandma was so sweet that I could not make her a picture. Nice chick, yeah! I love her!

Unknown on 23 martie 2010 la 18:25 spunea...

@Will

I'm glad that you know about this tradition. Isnt lovely?
I just wait the Easter to "hob-nob", break, clink the eggs.
The more eggs are..more better for me:P

:))

 

d y e v e Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino